Aprilshasthund

Tilda på G

Publicerad 2009-09-17 11:35:33 i Allmänt


Igår såg vi FÖRSTA BLODDROPPEN från Tilda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det innebär att seminering börjar närma sig.
Det är såååååå spännande

Två Bolero avkommor till är röntgade nu - båda A
Nu är totalt 7 avkommor röntgade och ALLA är fria.
Jag är ju lite HD-nojig som har haft 2 hundar med C,
men det här känns tryggt:-)

Pratade även med Tullstorp i dag och JJ Ray Ban som jag har betäckt båda mina ston med har i år haft 66 ston, varav 25 i Norge.
( han är ju norskägd )
Det betyder att det kan bli 41 föl från honom nästa vår, varav jag har två:-)

Det är spännande med avel

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-09-17 17:49:03

Gud va kul!!!!!! Jag litar på att du delar med dej av allt som kommer hända med Tilda, inseminering osv..:-)))

Ska bli SÅ spännande!! Får nog boka in ett datum sen när puppisarna är födda så vi får se de små liven:-)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-09-17 21:46:09

Fattar inte vad jag lyckats få för text!! Kom åt en knapp och allt ändrades.

Kart du skall boka ett datum Helena, ni är så välkomna så. Då kunde ju tavlan passa på att flytta till Härryda:-)Jag är lika nyfiken på eran kull. Rapporter emottages tacksamt. Parat ännu?

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-09-18 12:53:38

Nä, jag hänger vid mailen som en igel... Margret har lovat maila när hon börjat löpa:-) Pappa "Mr Marlon" gjorde bra ifrån sej på jaktprov förra :-))helgen(tror jag det var)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-09-19 11:40:01

Vad roligt att han även funkar på jakt!!

Den som väntar på något gott....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela