Aprilshasthund

Longerat idag

Publicerad 2009-09-10 13:43:08 i Allmänt


Idag blev det en helt vanlig dag i stallet, som det var förr

Ville rida Barbie på banan, för att se hur det funkar med min skada.
Det var jättelängesen - urkul!!!

Chinas tur, och han skulle få longeras en stund idag. Första gången.
Ville helst inte göra det då jag var själv, han har aldrig haft kapson på sig,
har inget staket runt paddocken, han är fortfarande hingst, om han nu skulle komma lös,
samt att jag behövde någon som kunde leda honom ut på  spåret.

Men vad gör man? Jag gillar inte att vara beroende av andra,
så jag brukar försöka lösa det själv.
Och, en sån goding han är!!!!!!!!

Han går direkt ut på voltspåret och höll sig där ganska så bra.
Han travade gärna och föll då och då in i galopp av sig själv varvid jag kunde passa på att ge
galoppkommando.  Ett par gånger stannade han och ville vända, men när det höll på
att bli tokigt så stannade han och väntade in mig, så vi kunde börja om igen.
Precis som Ritzie ( vår första gordon ) gjorde. När hon kom ut i kopplets fulla längd och
det började att ta emot - då satte hon sig ner. Något hon lärde sig själv, och det var ju
väldigt bekvämt.
Hur som, trav och galopp i båda varven och han var inte ens svettig.
Det här är ju sååååååå kul:-)

Bra start va??

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-10 14:25:06

LÅTER FANTASTISKT. Vad kul att det går bra för dig ....Men vem trodde något annat.

Sköt om dig så hörs vi.

(Blir livet för jobbigt så är Sandra hemma på helgerna och kommer säkert gärna upp och hjälper dig)Ha det / Marie

Postat av: Nina

Publicerad 2009-09-10 23:28:55

jättekul Maja:)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-09-11 11:59:14

Sandra är välkommen, vi bor ju nästan grannar nu!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela