Aprilshasthund

Lite hingstig idag

Publicerad 2009-09-09 22:52:44 i Allmänt

Det där bygglovet jag har pratat om lär ju dra ut på tiden!!!!!!
Imorgon skall det upp på ett "försnack" på kommunen.
Där fattas inga beslut utan ärendet skall bara presenteras.
Ser mörkt ut, men vi håller iallafall tummarna för att det skall gå vägen.
Men snacka om att det tar tid - byråkrati:-)

På stallgången idag fick China sniff på My som stod i boxen brevid , och han blev
lite hingstig och skulle stegra sig. Dumt att lära sig sådant nu när han skall kastreras
om en vecka, så han åkte in i boxen igen.
Där fick han ha både sadel och träns på sig. Sadeln inga problem,
inte tränset heller, men bettet var lite konstigt, måste tugga och fissla med det.
Fick stå en halvtimma med detta på sig i boxen och filura lite för sig själv.
Sen blev det till att kravla upp på på ryggen. Malin höll i honom medans han fick en skopa
havre i krubban. Jag klättrade och hängde och man kan väl säga att jag satt på.
Tycker att jag är för tung för denna lilla tunna rygg, så jag vill inte sitta helt och hållet.
Men det går väldigt bra och han är otroligt snäll..
Lovar att snart ta ngt kort på honom nu när han börjar att se ut som en riktig häst!!

Imorgon kanske jag provar att longera honom??

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela