Aprilshasthund

Kontorsgöra

Publicerad 2009-09-21 13:44:02 i Allmänt


Idag är det massa telefonsamtal som skall göras.

Kolla en del uppgifter inför parningen.
Boka tid för blodprov, teckna avelsförsäkring, gå med i Breedersclub på Agria,
kolla med Magnussons foder, posta införseltillståndet osv osv.

Har longerat China för andra gången och han är en riktig gentleman.
Så snäll och lätt att jobba med. Han fixar redan att skritta, trava och galoppera
på volt i båda varven, samt att sakta av och göra halt. Helt utan bocksprång!!
Han är dessutom noll tittig. och då menar jag noll:-)
Visst får jag springa lite i galoppen men det gör ju ingen skada.
Hans skritt är RIKTIGT bra, övriga gångarter går ju inte att se ännu efter bara 2 ggr i lina.
Nästa gång blir det med sadel på, då får vi se vad han gillar att ha stigbyglar
fladdrandes vid magen??

Det här är kul....

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-09-22 07:16:24

Fattar inte att du orkar med allt! Jag beundrar dej verkligen!

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2009-09-22 21:40:31

Själv tycker jag att jag bara gör roliga saker,och det är ju enkelt. Men ibland kan jag förstå att Håkan tycker att jag skall tagga ner litegrann

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela