Aprilshasthund

China - tudorkatt

Publicerad 2009-09-23 20:21:21 i Allmänt


Idag var det premiärridning i paddocken på China.

Longerade först och han är som vanligt helt lugn,
har fattat nu vad jag vill att han skall göra.

Michaela tar pallen och börjar hänga på honom,
och sitter sen upp. Vi berömmer honom massor
och han är jätteduktig. Jag talar om för Michaela att
man alltid får räkna med att det kommer bakslag.
Hinner knappt avsluta meningen och China börjar skjuta,
gång på gång på gång. Till slut åker hon i backen såklart.
Typiskt. Vi går på det igen och han skjuter igen men denna
gången står jag inte så nära att jag måste hoppa undan
utan kan ta tag i honom i linan, och duktiga Michaela sitter kvar.
Hon är så duktig min medhjälpare, helt orädd och oberörd.
På det igen men mest att hon sitter i sadeln och vi går en pyttebit.
Avslutar sen och väntar med spänning på nästa gång.

Ps. Julen har kommit till IKEA, så snart kan vi ta fram elljusstakarna

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela