Aprilshasthund

Snart vår tur

Publicerad 2009-10-01 09:29:49 i Allmänt


Tilda är som vanligt uppe med tuppen, och det var bara till att pallra sig upp.
Hon är en bra väckarklocka.
Tog en taxi ut till SLU. Och som stor kontrast till vandrarhemmet får jag
åka en lyxig mercedes!!

Hade inte sett någonting av staden då det var mörkt när jag kom igår.
Tror inte heller att jag har varit här förut. Men på den tiden  då jag reste
på marknader, mässor och varuhus så var man ju i hela landet,
men kan inte minnas att jag varit här.
Ser ut som en fin stad. Vi passerar slottet som är stort och mäktigt med flera byggnader,
Pelle Svanslös hus, och ett tu tre är det grönt vid ett övergångsställe och det passerar
fler cyklister än vad man kan se i Peking nuförtiden!!

Vi är framme tidigt och tar en rejäl promenad runt området.
Det första vi mötter är hundgårdarna med vad jag gissar är försökshundarna!!!
Känns väldigt olustigt - kontraster igen.
Det är en 15-20 hundar av typ drever-beagleras. med lika många kojor.
Gårdarna är fint inredda med träd och dylikt, dessutom rymliga.

Vidare kommer vi till hästavdelningen.
I alla gräshagar har de VINDSKYDD MED TAK:-)
Något som borde finnas i alla hagar, men som man tyvärr aldrig ser.
Man lägger gärna massa pengar på täcken, sadlar och träningar.
Men hagarna är inte kul att lägga pengar på.
Det är ju för hästarnas bästa.
Sen har de förvånande nog fårstaket runt en del hagar.
Är inte det en skaderisk att fastna i det???

En bit bort kommer vi till ytterligare en grupp med hundgårdar.
Nu är det inte samma raser på hundarna längre.
Det är veterinärstudenternas hundar som får vara här.
Även här har de myst till det med fällar, träd, tak och förhöjda utkiksplatser.

Tillbaka in till väntrummet och väntar, snart är det våran tur.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela