Aprilshasthund

Inget ultraljud

Publicerad 2009-10-21 17:40:59 i Allmänt


Det blir inget ultraljud på Tilda.
Ringde min veterinär idag för att boka tid till nästa måndag eller tisdag.
Men han tyckte att det var för tidigt.
I Uppsala sa de att man kunde göra det , men tycker han att det är
för tidigt får jag lyssna på det. Jag har stort förtroende för min veterinär
och får då göra som han säger.
Sen opereras jag på onsdagen och då kan det inte bli heller.
Bara att avvakta och se om "det blitt nåt".
Enligt Lisa är hon redan superdräktig - stora tuttar och äter som en häst:-)

China är snart i högkondition, jag motionerar honom så mycket det bara går
för att hålla såret öppet så det inte läker för fort.
Igår blev det vid tre tillfällen. En av vinterhagarna är nysandad och där kan jag släppa
honom lös ( vi har tyvärr inget staket runt paddocken ), riktigt roligt att se honom lös.
Han rör sig riktigt trevligt tycker jag.
Idag longerade jag honom över ett litet hinder och han tände till en del.
Tyckte det var jättekul att skutta lite.
Jag & China längtar efter löshoppning i vinter!!

Zamba blev akut jättehalt.
Veterinären fick komma då vi trodde det var en hovböld.
Han kunde inte se det. Avvaktar ett par dar för att se om det avklingar eller utvecklas
till en böld.  Hon har ont stackaren!!

Tjingeling //  Maja

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-21 20:35:57

Bäst att lyssna på veterinären! Håller tummarna stenhårt!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela