Aprilshasthund

Träning

Publicerad 2009-05-12 21:50:54 i Allmänt

Idag var det  träning för Sten igen, och jag bara njuter!!!!!!!!!!!!
Det är så roligt. Det har ju varit problem för lilla fröken att acceptera skänkeln och idag blev
hon verkligen provocerad. Flytta mycket för vänster skänkel och sen snabbt byta och fytta kraftigt
för höger skänkel. Och hon bara gör det. Utan protester. Härligt. Traven är en fröjd att rida.
Sen ryggningar som jag haft som ett av målen i vinter att fixa, de sitter som en smäck:-)
Galoppen är inte helt klar ännu men mycket bättre.
Känns sådär att betäcka henne när det blir såna framsteg i ridningen, men det blir nog kul att
rida China i vinter istället.
Sen är jag lite på hugget och anmälde mig till ptogramridning för Britt Hammar på torsdag, men det
var fullt. Anmälde mig till träning för Traudi men hon kommer såklart en helg som jag inte är hemma.
( skall bo på Hindås camping ). Kvar var då en lokal tävling på Stömma - då skall hon semineras!!!
Jaja, men rida och träna gör jag ju iallafall.

Zamba var halt igår utan synliga tecken. Tack Susanne för att du kollade henne.
Halt idag med och ingen ridning denna veckan. Det fick bli ut o beta gräs istället.

Har trimmat tjockRally inför utställningen nästa helg men är inte vän med trimmern.
Hon får nog stanna hemma. Får se hur mycket det hinner växa ut till dess. Oproffsigt av mig.

Ha det gott i den härliga våren   Maja

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-13 08:54:53

Hej Maja



Det är klart att du skall åka på utställning så illa kan det inte vara trimmat!!!

Kul att det kommer lite hund igen på bloggen.

Själv har jag precis konstaterat att kärlek går att köpa för pengar.

Äntligen så är jag bättre för Chili än Mikael.

Det blev en billig peng endast 500:-.

Skämt och sido men en kurs i apport med Christer Bjarnesund gjorde mig till idol för Chili.

Så det går att köpa kärlek för pengar ....

Postat av: Maja

Publicerad 2009-05-13 23:12:19

Det är så roligt att få kommentarer på bloggen.

Och det visste du väl Marie att allt går att köpa för pengar?? Hihi

Hade tänkt vara med på den kursen och även på den Marina har, men det fanns inte tid just nu.

Helt klart så behövs det, det är så roligt att jobba med hunden.

Hoppas att det blir mycket hund framöver, och att vi ses snart. Kanske skulle dra ihop en träningsdag tillsammans?

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-14 10:55:18



Det vore kul med en träningsdag,

men vad sägs om att förlänga dagen till kväll också?

Vi får spana lite på detta.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-05-14 12:49:46

Ok om jag lägger till vin på kvällen????

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-15 07:46:11

Du har fattat helt rätt vin är en bra början på kvällen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela