Aprilshasthund

Skrattade så de skrek

Publicerad 2009-03-18 21:07:46 i Allmänt

Tranor, krokus och snödroppar, 10 plusgrader och solsken. Vad mer kan man begära. En skrittrunda med häst och hund i solen!! Häääärligt
Igår var vi hos Sten igen och det är lika kul som alltid. Före mig red Sten på en tillridningshäst e. D`Day - Bernstein. Det är kul att man nästan kan gissa sig till vilken stam den har. Den protesterar mot skänkeln som många andra D´Day-hästar och den är lite gulaktig i det bruna som många andra Bernstein-hästar. Jag vill påstå att ni som tycker att stammen inte spelar någon roll har helt fel - det är så tydligt hur hingstarna förärver sig.. Både på gott och ont.
Efter mig red Alexandra Börjesson på en isbellfärgad 4-årig ponnyhingst. Så vacker!! En sån ponny vill jag ha till mina barn, om de nu kommer att rida.
De fick rida på Signe häromdagen ( Malins shettis ) . Tidigare har de bara fått rida på Barbie och då bara i skritt eftesom hon är så stor. Men idag fick de trava och herregud vad kul de hade. De skrattade så de skrek, båda två. Och ingen var rädd. De borstade o pysslade med lilla Signe. Detta får vi göra oftare!!
Tjingeling - skall börja packa lite inför fjällresan // Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela