Aprilshasthund

På väg

Publicerad 2009-03-22 10:44:39 i Allmänt

Då är vi på väg till Funäsdalen och Messlingen där vi skall bo. Det är Lisa, Göran, jag, Rally, Tess & Tilda i våran bil. Sen är det Johannes och Emelie i den andra.Det är vi som skall bo i en stuga ihop. Det är lite spännande tycker vi alla och vi tjattrar hela tiden i bilen.
Jag pratade med Stina häromdagen som bor i Sälen ( och äger Rallys pappa ). Hon jagar jämt!! Varenda lediga stund går de ut på fjället, hon och Stefan och jyckarna. Men inte på snö !!!!!     - Nej det gör jag aldrig säger Stina, snön är ju en manshög djup och där kan ju inte hundarna springa. - Har ni hundarna med er?  - Ja det är klart säger jag ,samtidigt som jag återigen inser vilka dårar vi är som ger oss in på detta. Om inte ens de som bor i Sälen och är inbitna jägare går på snö, varför skall då vi göra det?? Och framförallt hur skall vi klara det??
Spännande fortsättning följer   // Maja

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-03-23 07:46:49

Vilken "cliff hanger" du lämnar... Jag bara dör av nyfikenhet. Du måste verkligen lämna dagsrapporter. Och var nu rädda om er så det vita fluffet inte slukar er. Jag säger bara en sak: pistat och kvistat. Ni kommer säkert fram till samma slutsats men vissa måste ju bara komma på det själva :-)



Kram Suss

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-24 12:56:25

Det blev en lååång "cliff hanger" väntar med späning på om det "vita fluffet" har vunnit eller inte.

Hoppas att ni har det bra och att badtunnan är kall när ni kommer från fjället

/Marie

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-24 16:36:11

Inget täckning på datorn!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela