Aprilshasthund

Inget godis i maten

Publicerad 2009-03-04 17:51:27 i Allmänt

Lägg INTE i en massa godsaker i din hunds mat. Den behöver inte skämmas bort med det - den kan äta ändå.
Och vad sklall man belöna träningen med om den redan är van vid att äta godis i maten???
Nej passa istället på att använda överblivna köttbullar o dyl. till ett kort extra träningspass inomhus.
Jag brukar låta Rally få apportera för att hon skall få något. Idag blev det en paprika mot en köttbulle, och sen mina glasögon mot ytterligare en köttbulle.Hon var väldigt konfunderad över glasögonen och letade efter något annat att hämta, men fattade till slut att det var de jag menade.
Hon har alltid fått hämta en massa olika saker.Tex fick hon väldigt tidigt börja apportera drickaburkar. På en utomhusutställning pep hon plötsligt iväg och "snodde" grannens nyöppnade dricka. Sådär lyckat.

Annars har Rally rätt så tråkigt nu. Trodde inte att hon skulle beröras särskilt av att vara ensamhund, men det gör hon.
Hon ligger mycket och är ganska iniativlös. Normalt sett brukar hon köra igång Race flera gånger om dagen, och de brukar gå ut en sväng tillsammans på tomten. Nu blir utesvängarna mycket korta, typ ut genom dörren och in genom altandörren på andra sidan huset. Kräver ju en hel del av mig!!

Jag hade en korkad idè att vi kanske skulle låna en hund ett tag. Håkan undrade vad jag tänker med?? Och ibland har han ju helt rätt. Att låna en hund skulle ju ge ytterligare en separation när hunden skall lämnas tillbaka igen. Inte bara för Rally utan även för Håkan som är grymt blödig. Och hur förklarar man det för barnen? Att den hunden skall snart flytta igen. Och hundarna kanske blir bästisar och då bara för en kort tid, Nej ingen bra idè,Vi får se om om jag kommer på nya ideerr???
Maja
                                   Måste man verkligen duscha???
                         

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-03-05 18:32:24

Malte blev också väldigt "däven" när Janko försvann. Vi löste ju dock problemet med att ta in Chivas hit, det passade ju bra eftersom mammas flickor snart ska löpa. Nu är det däremot full rulle på honom igen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela