Aprilshasthund

HINGSTVAL

Publicerad 2009-03-15 23:59:14 i Allmänt

Nu är det bestämt, bokat och klart. Hingstvalen till våra ston är klara. Det blir Hohenstaufen II till Barbie,
och det blir JJ Ray Ban till Zamba. Två fantastiskt fina hingstar. Ett riktmärke jag har är att man skall bli tårögd när man skall välja hingst till sitt sto, och det blev jag av båda dessa på hingstvisningen på Tullstorp.
De är också stammässigt väldigt intressanta för mig - H2 som han kallas är e.Hohenstein som jag länge har sneglat på, sen är det fullblod - Pik Bube på mödernet. En hingst som både Jan och Nina Kensälä pratar så gott om hans temperament och ridbarhet. Mycket ädel och elegant 168 cm. Ett härligt uttryck i blicken, mild o fin.
JJ Ray Ban är ju bara en liten bebis , 3år gammal, och givetvis ett oprövat kort. Känns bra att prova honom på Zamba som börjar bli lite till åren och kan få "hottas" till lite. Han har Rotspon på farssidan ( som ju även Roosevelt är e. ),
samt Londonderry - Weltmeyer på mödernet som jag gillar. Han är än väldigt elegant hingst, och cool. Har gått igenom så mycket redan både i Tyskland, Norge och nu i Sverige. Men var jättelugn o fin i ridhuset, otroligt välbalanserad. Supermysig och gosig i boxen. Skall nu få vila i flera månader.
Alla hingstar som visades var jättefina ( bara 1 som jag inte gillade ), och det är klart ,det kommer inga pösmunkar till Tullstorp:-)
  // Maja
                                 JJ Ray Ban med skickliga Minna Telde
                          
                              Hohenstaufen II - Säg hej till publiken
                          
                                Roosevelt som är pappa till China
                         

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela