Aprilshasthund

En sån mamma vill jag ha

Publicerad 2009-03-11 21:19:53 i Allmänt

Igår när jag lämnade barnen på dagis är det en annan mamma som lämnar samtidigt. Hon är väldigt stylad, massor av make och långt svart nyplattat hår.
William säger till mig samtidigt som han pekar på den andra mamman. - En sån mamma vill jag ha, mamma.
Två förvånade mammor och en lika förvånad fröken i tamburen. Gillar du henne William ? frågar jag. - Ja säger han och kryper lite generat upp i mitt knä. - Vad är det du gillar då, är det håret? - Ja, jag gillar sånt hår säger han och fingrar lite i mitt hår och säger - Jag gillar inte sånt här. Man blir ju förbluffad, att han redan som 3-åring ser skillnader och att han såg likheten i hennes svara raka hår. Man blir ju såklart ledsen för hans skull. Det är mycket som rör sig i en litens huvud!!
Annars har det varit strålande solsken idag, The Boss sjunger för mig för full hals i bussen, traktorerna plöjer på åkrarna och jag hann med en ridtur i solskenet på Barbie och med Rally i koppel brevid. Kan det bli bättre??
 Kramar Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela