Aprilshasthund

RAMLADE AV

Publicerad 2009-07-30 10:46:14 i Allmänt


Ramlade av var precis vad jag gjorde igår på träningen för Stefan Jansson :-)  :-)

Så pinsamt!! 

Det hände inte så mycket egentligen, men Barbie var lite irriterad för hon hade fått stå inne på natten
och gå i vinterhagen vid stallet på dagen.
Alltså hon hade inte koll på sin flock. Stackars dam.
Precis när vi skall rida så kommer Emma och Zamba hem efter en ridtur och Barbie vill såklart till sin väninna.
Så hon gör ngn liten protest, inte så stor, typ backar lite och kastar sig åt sidan, jag vet faktiskt inte
riktigt vad. Det går inte ens fort, men jag hamnar hängandes på sidan och kommer inte upp igen.
Tillslut är det bara att släppa taget. Och som tur är så står Barbie stilla!!!!!!!!
Hon som alltid sticker annars så fort hon kommer lös.
Men, jag fastnar med foten in i stiglädret. Ligger på axeln och hänger fast med foten i lädret på andra sidan sadeln.
Hamnar lite under hästen ( som tack och lov fortfarande står still ). Känner att sticker hon nu så galopperar hon
över mig och jag släpas efter ,då jag fortfarande sitter fast med foten.
Då tar jag den andra foten och trycker kraftigt mot hennes mage, så det blir som en stövelknäkt.
Och jag lyckas glida ur stöveln, och kommer äntligen loss.Tänk att hon fortfarande står helt blick stilla.
Det kunde gått riktigt illa, men jag fick inte en skråma. Tack vare att den lilla humörsdamen iallafall
är väldigt cool och orädd.

Det var första gåbgen som jag ramlade av henne, och ngn gång skall ju vara den första...

Efteråt blev jag såklart fundersam över varför jag inte höll mig kvar. Var det bara otur eller beror det på
osmidighet och att jag fortfarande inte är helt bra i ryggen osv???

Vi får se hur det går när China skall ridas in i höst, kanske man får tugga lite grus???

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2009-07-30 20:18:21

Vilken änglavakt du hade!! Det hade ju kunnat gå riktigt illa...



kram / Tina (som är en stolt ponnymamma nuförtiden)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-30 21:38:54

Men vad roligt Tina!!! Rider du själv nu för tiden? Eller är det bara Cosmopolitan som gäller?

Postat av: Anna Karin med Nisse

Publicerad 2009-07-30 22:43:04

Hej Maja, det är alltid lika kul att läsa din blogg. Jag fattar bara inte hur du hinner med alla hästar, hundar, barn, man, hus och jobb! Tänk om man hade din energi! ;-)

Menar du att du aldrig druttat av Barbie innan? Själv har jag trillat av Nisse tre gånger på bara ett år... :-)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-31 15:04:05

Hej A-k, det är jättekul att träffa er här, när det nu inte blir i stallet längre. Man får hålla i hatten när man flyger!!!

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-03 09:02:32

Det är ett bra tag sedan jag ridit "på riktigt", men nu på sommaren har jag ridit en Shire på 185 cm i mankhöjd. Härlig uteritt blev det m Saga och Fanny. Det kanske finns någon som behöver lite hjälp.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-08-03 22:12:35

Vad kul med en Shire, det har jag aldrig provat.Mina ston kanske åker på lösdrift, annars hade jag såklart velat ha hjälp. Hör av mig om det ändras!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela