Aprilshasthund

Hemma från Danmark igen

Publicerad 2009-07-20 00:28:09 i Allmänt

Vi har haft några riktiga barndagar i Danmark...
Med , vattenpalats, bowling , lekland både ute och inne , trampebilar osv osv.
Barnen är överlyckliga över dessa lekhelger med full focus på dem.

Hemma igen blir det lite mer vardag trots att vi är lediga. Jag är lite sugen på att hinna med lite
häst och hund nu.
Tack Lisa och Göran för god service av Rally!!

Jag har ett kamera/dataproblem som någon kanske kan hjälpa mig med.
När jag köpte min dator lyckades jag inte att få kameran och datorn att bli kompisar.
Nu måste jag tanka över foton i gamla datorn, överföra dem till en cd, och sen därifrån
till nya datorn. Dumt och tidskrävande. Samt att gamla datorn snart går i graven.
Hittar inte installationscd:n, men ngn har sagt att det skall bara vara att koppla in kameran
så söker datorn upp det. Funkar ej.
Har även försökt att gå in på Canon , men lyckas ej.
Jag har en Canon EOS 350D
MYCKET tacksam om någon har lösningen....                //      Maja

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-20 19:17:20

Har du provat att koppla in sladden, gå in på "den här datorn och kollat efter "flyttbar disk"? Om man inte har installerat programmet brukar man hitta fotona där. Då får du kopiera dem och flytta dem till "mina bilder".

PS: Du är inte intresserad av ett sprillans nytt, aldrig använt 55-200 objektiv till din Canon?:-)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-20 23:10:58

Åh vad du är teknisk och kan mycket!!!!!! Jag skall testa detta.

Har ett 75-300 samt ett 18-55 objektiv, gissar att det räcker.

Tusen tack - jag återkommer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-20 23:30:02

Jag sätter i sladden och vad händer???????? Jo, Picasa frågar om jag vill importera bilderna:-)))))

Detta har inte hänt förut, och jag har provat förut, fast längesen. Nu verkar problemet vara löst!!! Tack Helena för hjälpen.....

Jag är inget teknikfreak, det behöver kanske inte förklaras. Har tom problem med att få på TV:n ibland!!

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-21 18:51:35

Jag hade också samma objektiv som du först. Men jag tyckte att 75-300 var lite väl häftigt när man typ var på utställningar och 18-55 var för dåligt, så jag önskade mej ett 200 i julklapp. Tyvärr fick jag aldrig chansen att prova det för kameran gick sönder på julaftons morgon...

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-21 23:10:22

Ja du har rätt, det stora är väl stort att ta med ibland. Jag kanske är sugen ändå. Pris?

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-22 17:02:31

1000:- prutat och klart!:-) Vi ska ju också till Öland, så jag kan ju ta med det så att du får titta på det.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-22 23:35:18

Vad roligt att ses igen. Vilka hundar skall ni ha med? Ta med objektivet så får jag kika på det

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-23 09:35:00

Chivas blir det iallafall, sen har vi sagt till Johanna och Reine med Banshee, men de visste inte säkert. Lena kunde tyvärr inte med Betty och Agnes:-(. Vi hade planer på Att anmäla Tina, men hon är lite tjock...:-)(kanske är det hon som äter upp Jackies mat?:-)

Postat av: Maja

Publicerad 2009-07-23 23:56:44

Vad kul att ni ställer Chivas. Han blir ju bara finare och finare. Synd på Tina, det var väl längesedan hon var i ringen?

Skall bli kul att ses. Kramar

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-07-24 20:30:18

Ja, det är lite synd att hon inte kan va med. Men hon är ju inte så förtjust i utställningar, Inte så att hon är rädd, men det syns så tydligt att hon tycker det är tråkigt.. inget högt buret huvud där inte..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela