Aprilshasthund

Uppdatering

Publicerad 2009-01-04 23:07:56 i Allmänt

Min dator har inte funkat - ingen 3Gconnection. Jag avskyr teknik men jag måste ju fixa det, Lovar att göra det imorgon...

Vi var o jagade i fredags och vilken lyckodag, världens solsken och fantastiskt duktiga hundar.
Det var Lisa med Tess och Tilda samt jag o Rally. Vi hade 2 skyttar med oss.
Vi fällde Tess och Tildas första fåglar och Lisa var såklart lyrisk. Apporten är väl det som saknas där.
Rallys första fågel tjuvreste hon och jag fick rådet att "prata fast henne".
Sagt o gjort. Vid nästa fågelsituation så står hon för fasanen med näsan rätt emot ett taggtrådsstaket,
Här gällde det verkligen att prata fast henne, och det funkade jättebra.
Även vid nästa fågel stod hon kvar och väntade på mitt kommando. Härligt- Men vad gjorde skyttarna?? Sov eller??
Ingen fågel fälld för henne men jag är ju bara glad för fågelns skull. Även vi behöver träna apport.
En helt fantastisk dag.

Utställningen...
Lördag.
Det är 6 hundar från Vidjoels och våra två.
Tess och Rally får varsin 2:a. Snopet och surt sa räven.
Rally var väldigt ful i pälsen och började löpa samma dag så det var väl befogat men Tess var ju bättre.
Men de var lite loja i ringen (kanske har ngt med gårdagen att göra?) och det gillade inte domaren.
BIR blev Vidjoels Marlon Brando

Söndag.
Idag är det samma hundar från Vidjoels samt 2 hundar från Jaquilines. Svitjods hade Oden och Olga
anmälda men de dök aldrig upp.
Nu har både jag o Lisa skärpt till oss lite efter Martins påverkan under middagen igår.
Rally var ju så rädd om baken i går pga löp så jag ställde henne fritt med mig framför istället.
Funkade mycket bättre. Hade även med mig lite korv i ringen. Korv är alltid bra.
Tess blev 1;a bästa tik och Rally 2:a bästa tik. Båda med släta ettor.
BIR även idag Vidjoels Marlon Brando
Grattis till Familjen Joelsson till denna fina hane!!!

    Jag o Rally på jakt

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela