Aprilshasthund

Hundträning

Publicerad 2009-01-17 14:28:02 i Allmänt

Det har blivit en del apport-träning det sista.
Även Race får vara med och tycker det är ok.
Idag lade jag ut en rapphöna, en träapport, en dummie och två fasanvingar.
Jag skickade Rally på dessa och döm om min förvåning när hon glad i hågen kommer
in med rapphönan först!!!
Därefter hämtar hon vingarna och sist de andra  två apporterna.

Byter mark och förflyttar mig en bit i skogen och samma sak igen..
Rapphönan först. Den som hon faktiskt har varit ovillig att ta.

Det är härligt att se, hon apporterar nu med sådan glädje!!!
Jag har inte använt mig av tvångsapportering.
Jag har sett detta som ett svårt moment då det krävs så lång envishet,
med massa träningstillfällen och upprepning.
Sen är det ju märkligt att när man kan det så är det  så enkelt,
bara att säga apport och hunden hämtar det man lagt ut!!!

Det känns som att vi fixar apporttestet i Mars,
och det måste vi för sen är det fältprov på Öland som jag vill vara med på.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela