Aprilshasthund

Avelstankar

Publicerad 2009-01-26 23:07:31 i Allmänt

Just nu är det en massa tankar om avel och hingstar.
Jag har det stora nöjet att välja hingst till 2 ston i år.
Trevligt - och svårt
En första tanke är att det sto jag använder skall vara så bra att jag vill att avkomman skall bli väldigt lik henne.
Inte att jag skall använda en hingst som skall täcka upp alla stoets brister.
Då tänker jag mig, Vilka plus har mitt sto?
Jag tycker att Barbie har väldigt bra trav och galopp - och vill då ha en hingst med detsamma.
För att i bäst fall få en avkomma med ännu bättre trav och eller galopp!!!
Givetvis har alla ston en del brister och man vill ju inte förstärka dem med en hingst som har samma brister.
Men vilken hingst har allt det man vill ha???

Gångarter
Ridbarhet
Temperament
Typ o exteiör
Hög
Ädel
Vackert huvud
Stark, Frisk och Sund
??????
Tipsa mig gärna

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela