Aprilshasthund

Äntligen i sadeln igen

Publicerad 2009-01-27 21:48:27 i Allmänt

Igår tömkörde jag lite i paddocken, och hästarna blev helvilda.
Barbie brallade, varpå hästarna i hagarna brallade, och de stackarna som red
lektion i ridhuset fick hästar som brallade.
Det var riktig vårkänsla i luften både hos mig och hos kusarna.
Men jag fick avbryta tyvärr, då vi störde lektionen för mycket.

Idag var det upp i sadeln igen och snacka om att jag har längtat!!!
Det är så kul att komma igång och Barbie känns väldigt pigg och fräsch.

Det finns en pytteliten filmsnutt på China när han löshoppar 2 språng.
Gå in på www.edsrs.se  Klicka på texten med fuxkompis
Han ser ut som en stor häst nu!!

Kommentarer

Postat av: Suss

Publicerad 2009-01-28 12:48:27

Och vad i hela fridens namn gör en häst som "brallar"? Undrar en fullkomligt novis. Vet att en häst har fyra ben, bits fram och sparkas bak. Ungefär.

Postat av: Karin

Publicerad 2009-01-29 09:17:48

Jag håller med dej maja!! Han ser ut som en storhäst... väldigt tjusig!

Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-29 21:13:31

Det kan ju bli lite ovisst när man skriver om både häst o hund. Att bralla är allmänt bus som lätt smittar a sig till andra kusar, och ryttarna kan då åka i backen.

Tack Karin, jag längtar efter att ta hem honom!!!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-01-30 21:02:33

Roligt att du är i sadeln igen Maja.



Nu har jag hittat nästa utmaning till Suss och mig



VI SKA RIDA nu gäller det bara att övertala henne också.

Kanske ska jag göra ett försök med Mikael och Patrik också.

Där början den riktiga utmaningen.



Ha det bra

Marie

Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-30 22:29:02

Marie, lovar du att jag får vara åskådare när ni 4 gör debut? Fniss

Postat av: Suss

Publicerad 2009-02-01 09:41:09

Du milde himmel! Jag hade missat att ni fortsatt på denna "tråden". Här gäller det banne mig att hålla reda på er två.



Rida - vad har jag gjort för ont Marie eftersom du vill ha ihjäl mig?

Postat av: Marie

Publicerad 2009-02-01 11:48:28

Det är klart du får vara åskådare varför inte delta ?????

Om jag lyckas med detta vill säga...

Jag tycker alldeles för mycket om Suss för att göra henne illa som hon utrycker det.

/Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela