Aprilshasthund

JAG GILLAR SNÖN

Publicerad 2009-02-13 00:04:53 i Allmänt

Tänk att i skidskolan idag så var Moa så taggad att hon åkte först i ledet när de skulle bilda en "orm".
Våran lilla blyga , försynta Moa var först - gång på gång. När sen Håkan fick reda på att det var tävling imorgon för de barnen som vill, så var ju Håkan supertaggad. Försöker dämpa honom, men det är inte så lätt.
Det är så roligt att se ungarna. Jag tror faktiskt att detta är den roligaste semestern de har haft någon gång. Vi avslutade skiddagen med att ta liften en bit upp ovanför barnbacken (inte William), och Moa var salig.
På kvällen sen var det scootertur med släp för barnen och grillning uppe på skidtoppen.

En sak som jag måste medge är att jag efter alla år har insett att JAG GILLAR SNÖ!!!!
Har alltid tyckt att man varit lite galen om man åkt på skidsemester när man kan åka till solen och värmen.
Har alltid ogillat att frysa. Och det är ju hopplöst att rida när det är för kallt.
Eller som William sa på dagis - Jag skall rita en teckning till mamma - Jag skall rita solen, mamma blir så glad då!!!
Men nu har jag hittat annan glägje i vinter och snö.
Att åka skridskor med barnen
Att åka skidor hela familjen
Att låta hundarna dra pulka
Sen är det ju grymt bra att galoppera i snön, och som Sten Åstedt alltid säger - Det du förlorar i längd skall du vinna i höjd och det gör man ju absolut i snön.
osv osv
Ja, jag gillar faktiskt snö o vinter nu. Hoppas att det blir lite snö i Götet, och att vi kan åka till Sälen en helg i April...

                          SKIDSKOLAN
              
                                    TIM
              

                         MOA RULLAR I SNÖN

              
                                            WILLIAM I SNÖN
              
                                KORVGRILLNING I BACKEN JÖRGEN O HÅKAN
              
                                HÅKAN LINUS & MONIKA
              

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2009-03-10 23:01:59

Hälsa min mentor att jag undrar var hjälmen är?????

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela