Aprilshasthund

Det var fuxarnas dag på Scandinavium idag

Publicerad 2009-02-19 21:43:27 i Allmänt

Jag var och kollade dressyren på Scandinavium idag. Det är alltid kul att komma dit, man får se massa fina hästar, man träffar några "kändisar" och i bästa fall blir det även lite shopping.
Det var en massa fina fuxar till start idag.
Först av dem var Normandie - inte så fin men charmig - väldigt stor och lite tittig
Sen var det Maria Erikson och Galliano - alltid ett kul ekipage att se
Sen var det en holländare e. Jaxx - skitfräck
Efter den startade Heike Kemmer med Royal Rubin - en spektakulär fuxhingst
Näste man var Briar - jag är absolut inget Briar-fan, men kan ändå inte låta bli att älska honom, han har sån power
Men har han inte märkliga travökningar??
Dags för Minna Telde och Don Charly som hon ju nyss har köpt själv för en massa pengar - Är det de som skall ta över tronen efter Jan-Briar?? Otroligt populära
Sista fuxen är Donatha S e. Donnerhall
Alltså nästan halva startfältet var fuxar - och ni vet väl att jag har en 2-årig fuxhingst på vänt? Hihi
Nämnas bör att av 15 startande är det 3 ryttare som missar halt och ryggning vid C. Och nu snackar vi eliten!!
Vann gjorde Jan Brink - Briar och jublet stod högt i tak.

                      

Gick sen ett varv på mässan men det blev inga fynd för mig. Har svårt att hitta när det är så mycket folk och trångt.
Är väl inget shoppingproffs. Hiitade iallafall en liknande ihopvikbar pall att ha i stallet som jag säljer i Lilla Butiken, fast för 3 gånger så mycket pengar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela