Aprilshasthund

Att ha en gammal hund

Publicerad 2009-02-18 22:30:51 i Allmänt

Våran goa Race börjar bli lite gammal och rostig. Hon blir 11 år i sommar.
Vi fick operera bort livmodern strax innan vi åkte till fjällen, hon hämtade sig rätt fort och mådde rätt bra.
Stort tack till Mamma som tog hand om henne med tratt och allt när vi var i fjällen.
När vi kommit hem igen blev hon snabbt sämre. Febrig, darrig och bara låg ner.
Husse fick åka till veterinär med henne igen och hon hade fått en infektion till följd av operationen då hennes immunförsvar såklart var lågt. På med den tredje omgången med Ampivet. Känns inte alls kul.
Race har alltid varit pigg och alert. Helt plötsligt blir hon en gammal hund. Det kommer fort och man blir så överraskad trots att man känner till att hon är född på 90-talet. Ritzie blev 13 år och Daisy 14 år.
Hoppas att vi har några goa år kvar ihop...
Matte

Kommentarer

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-02-19 13:14:54

Usch ja... Trodde själv att Mozart skulle blivit äldre. Hans mormor blev 15. Det värsta är väl att jag har en till som blivit gammal och sjuk... fastän han bara är 9..

Postat av: Maja

Publicerad 2009-02-20 22:57:26

Helena, är det Janko som är krasslig?

Maja

Postat av: Helena Johansson

Publicerad 2009-02-21 18:59:06

Ja, vad ska man säga... Han har varit vinglig i bakstället i ca 1,5 år. Jag har varit hos veterinären här i Växjö och jag har varit i Helsingborg med honom men de hittade inget. Bara konstaterade att han inte ömmade nån stans och att hade hemskt dåliga reflexer till bakbenen. För ca 4 dar sen upptäckte jag att han hade problem när han bajsade. Han satt länge och när det väl kom så var det bara en liten liten plutt. Så igår åkte vi in till veterinären och han konstaterade förstorad prostata.. Tyvärr fick han inte följa med hem igen.. Behandlingen för prostatan skulle blivit kemisk kastrering och allt vad det innebär och jag kände att ska jag verkligen låta honom genomlida det och sen kanske ändå få ta bort honom pga bakstället.. Det var ett snabbt beslut och jag kan säga att det var inte lätt.. Usch, nu börjar jag snart gråta. Men han har det bra nu..

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2009-02-22 22:44:37

Men stackars er Helena. Så sorgset!!!

3 hundar inom familjen på bara ett halvår som gått bort. Lider verkligen med er. Kramar Maja

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela