Aprilshasthund

7 plusgrader i morse

Publicerad 2009-02-25 22:27:46 i Allmänt

Tänk vad jag vart sur imorse när jag såg att det var 7 plusgrader ute!!!
Jag hade födelsedag idag och jag visste att jag skulle få turskidor i present av Håkan.
Igår var det lite snö kvar på isen så jag hoppades att den skulle ligga kvar till helgen så att jag skulle få prova mina skidor. Men tji fick jag, inte en snöflinga kvar, bara vatten på isen. Nu har de haft stora tävlingar i Landvetter nyligen och de har pumpat ut massor av konstsnö i spåren. Jag får åka dit och se om det går att provåka där.
Saken är att vi skall åka till Funäsdalen i slutet av Mars och för första gången skall vi jaga på snö Rally och jag, tillsammans med Lisa och hennes familj. Det kommer att bli en syn för gudarna, vi kan ingenting varken Lisa eller jag. Nu har vi iallafall skidor så vi kan träna lite!!! Vi kommer att resa med några riktiga gamla rävar så vi får ju såklart massor av hjälp. Skall bli fantastiskt roligt. Vi reser sönd till torsd. Förhoppningen är att Håkan och barnen åker till Sälen på torsdagen och så stannar jag där på hemvägen, sen blir det slalom till sönd. Vilken vecka va?? Blir därför ingen start på provet på Öland men jag hittar nog något annat lämpligt prov längre fram.
Tack för all uppvaktning idag           Kramar Maja

                                                         Varning för renar på fjället
                                

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-02-26 21:55:45

Bamsegrattis på födelsedagen! Hoppas du haft en underbar dag och blivit ordentlig bortskämd.



Inget Ölandsprov minsann?! Hmm, det har väl inte med apportbeviset att göra månne :-) (Och ett apportbevis ger inga garantier vilket undertecknad fått erfara...)



Jag ser fram emot bilder tagna från detta äventyr i slutet på mars fniss Ja, jag vet att jag bör hålla tyst. Jag tvärvägrar varje gång Patrik frågar om inte jag också skaffa längdåkningsskidor för att följa med ut på fjället. Jo, jo det hade varit en syn för gudarna! Jag hade haft ihjäl både mig själv och hunden. Nej, våga vägra längdåkning är mitt senaste motto.



Kram

Suss

Postat av: Maja

Publicerad 2009-02-28 22:23:33

Suss, du är för rolig. Jag har ett annat kul löfte, och det är att jag skall börja röka igen när jag är sisådär 70 år. Då är jag så gammal att jag inte hinner ta skada av det.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela