Aprilshasthund

Vilken Fantastisk resa

Publicerad 2009-12-29 23:34:49 i Allmänt

WOW, vilken Fantastisk resa vi har haft till Provence Tess och Jag!!!!!!!!!!

Helt outstanding

Efter en natt i Marseille var det så dags att träffa Thalès Les Pralines d´Aubejoux

Det klaffade så himla bra, en riktig gentleman helt i min typ ( han föll även Tess i smaken )

Parning nummer 1 blev av på dag 11 i löpet.

Att komma till denna kennel var en upplevelse.
Christine hade 9 vuxna hundar och en valpkull på 8 valpar som var 7 veckor gamla.
Valparna var barnbarn till Thalès.
Helt underbara hundar, otrolig exteriör och helt korrekta huvuden med så parallella linjer
som det bara går att få. Helt taget ur skolboken. Att de därtill kunde jaga gjorde ju detta
till ett paradis för mig.

   
      Här en avkomma till Thalès - tänk om man får en dröse sådana!!!

Christine Versavau som har kenneln och den jag besökte var otroligt gästvänlig
och tog väl hand om mig.
Hon hade redan innan resan berättat att hon hade bokat att vi skulle gå på
restaurang och äta GRODLÅR.
Och det säger hon till mig som är livrädd för allt som jag tycker verka vara konstigt.
Tacka vet jag köttbullar och korv.

Hursom så kör vi upp bland bergen och det är så vackert så man dånar.
Efter en femtimmars sightseeing är vi framme vid den lilla byn där middagen går av stapeln.
Varken jag eller hennes dotter Julia har provat och det finns ingen återvändo.
Bara att hugga i, och jag äter faktiskt upp nästan allihop. Det är en läskig känsla.
Men jag gjorde det!


 Här är bildbeviset -  Grodlår till middag!!!!!

Tre hundar hade vi med oss Café och Restaurang
Inte som hemma precis



2 Gordon och en Dalmatiner hade vi med oss in

Nästa dag är det parning igen, och hundarna är så på
Även Tess som var lite försiktig förra gången hon parades är
riktigt förälskad i Thalès

Jag lyckas ändra min flygbiljett och åker hem en dag tidigare än planerat.
Julia skall åka tåg från Avignon, och jag tar mig därifrån till Marseille.
Då fick jag se litegrann även av denna vackra stad.

Allting har varit helt super ( förutom att min resväska med min kamera, inte kom fram
förrän kvällen innan jag skulle resa hem )

Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir några små puppies i slutet av Februari......



Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2009-12-30 16:01:00

Jag håller tummarna för er.

Jag visste inte att du var så "crazy" som du bevisligen är. Äta grodlår???? Låter lika äckligt som det ostronet jag blev lurad till att äta för många år sedan. Minns det väldigt tydligt än. Vem kan glömma det när en servitör står med en hel trave servetter och en bringare med vatten sidan om mig och hela långbordet jag satt vid stirrade som om det var självaste Rod Stewart som satt där :-)

Kram på dig och hoppas ni får ett riktigt gott nytt år.

Kram

Postat av: Lena Sköld

Publicerad 2009-12-30 22:31:46

Välkomna hem, vi önskar er all lycka och framgång

hoppas det blir många söta bebisar den 25:e eller

varför inte den 26:e på mormors födelsedag.

Kramar Lena

Postat av: Christina i Rydaholm

Publicerad 2009-12-30 23:29:14

Det lät ju som en mycket spännande upplevelse,ur alla synvinklar!!Håller tummarna för att det ska komma lite nya svartingar om några veckor!!GottSlut 2009 och naturligtvis GOTT NYTT ÅR 2010! Kram till er alla i familjen!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-01-02 00:17:35

Tack Christina och Tanja

Och givetvis önskar vi er ett Gott 2010

Vi ses på Gbg-utställningen, skall bli jättekul

Kramar

Postat av: Marina

Publicerad 2010-01-02 08:59:35

Gott Nytt År!

Nu håller vi tummarna för att detta "tar sig"!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-01-02 22:51:32

Marina, du har ju en hel dröse med tassar

Om ni håller alla tummar o tassar går det nog vägen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela