Aprilshasthund

Framme i Marseille

Publicerad 2009-12-25 23:49:58 i Allmänt

Da ar vi efter en lang dag antligen framme i Marseille. Tess och jag 
Det har varit en handelserik dag

Var pa flygplatsen i god tid och checkade in.
Tess ar vard sin vikt i guld, jag betalar 110kr per kg hund for flyget.
Idag onskar jag att hon vager typ 17 kg ?, men sa ar inte fallet

I Munchen ar det en lang vantan pa 6 tim och jag vill verkligen forakra mig
om att jag far ta ut Tess dar.
-Det tror jag nog svarar de pa incheckningen.
-Men kan ni ta reda pa det, annars flyger jag inte.
Det lostes enkelt med att bara checka in henne till Munchen,
och sen ta det fran borjan dar.
Ville vanta med Tess sa lange det bara gick, och de sa att 30 min fore avgang
skall hon vara pa plats.
Hela familjen ar pa flygplatsen ,och vi turas om med att promenera med Tess
sa hon skall kunna koppla av i buren.
Nar det ar dags dyker det upp en latt upprord man
-Skall hunden med planet?
-Ja
-Da far ni ga pa nu annars far hon inte aka med
Nu blev det brattom, jag skulle ju hinna upp till planet med
Da far vi inte upp luckan till buren!!!!
Svettigt varre, Hakan o jag turas om med att forsoka slita upp dorren
Till slut gar det och Tess kors ivag pa en vagn.
Snabbt hej da till min underbara familj som staller upp pa detta aventyr!!

Val i Munchen ser jag Tess rullas ut pa bagagebandet fran planet, hon verkar
helt lugn. Hon ar sa duktig, inte stressad nagon gang.
En liten tar i ogat blir det saklart.

SEN FINNS INTE MIN VASKA;;;
Den ar kvar i Sverige.
Dar ar alla mina klader, necessaren, Tess mat, viktiga papper och avmaskningsmedel
infor hemresan. och min kamera.
Nasta plan kommer imorgon och da har jag redan lamnat Marseille.
Inget att gora at det.
Jag behover inhandla lite nodvandigheter, och hur latt ar det med en bur,
en hund och div handbagage? Eller att ga pa toaletten med samma utstyrsel?
Tess fick folja med in i kladaffaren o mataffaren, och ingen protesterar.
Kunde tyvarr inte fa tag pa hundmat, sa vi fick dela pa en macka

Imorgon skall vi traffa Thàles
Hoppas att jyckarna fattar tycke for varandra

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2009-12-28 22:26:48

Du är bara bäst! Du fixar allt!



Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-29 15:17:31

Du e la för go du

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela