Aprilshasthund

Kasterering

Publicerad 2009-08-11 22:41:15 i Allmänt

Jag har fattat beslutet att China skall kastreras.
Inte helt lätt beslut, men att ha William 3 år och i trotsåldern,
Moa 6 år och i trotsåldern, samt en hormonstinn 2-årshingst som skall ridas in.
Det känns som att det blir på tok för mycket. Så China skall kastreras.
Jag gillar det inte, tycker det är ett intrång på hans integritet. osv osv

Ringde till veterinären i området för att höra mig för lite,
och ja hon kastrerar på hemmaplan om hästarna inte är för stora.
Och menar då helst ponnies och ett-åringar.
I annat fall kan man kanske behöva hänga på halsen för att hästen kall ligga
kvar nere.
No way, säger jag.Inget fysiskt våld från min sida. Det tänker jag inte vara med om.
Han kan ju dessutom vara spruträdd sen sist.
Nej det får bli till att boka en tid på Åby i September ( efter rötmånaden ).
Läskigt tycker jag men det måste göras

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela