Aprilshasthund

Ditt o Datt

Publicerad 2008-12-27 23:01:51 i Allmänt

Red lite i ridhuset idag men det verkar som att Barbie inte är ok.
Hon bajsade 5 ggr på 20 min vilket borde tyda på att ngt inte är bra.  Avbokade löshoppningen som var planerad imorgonkväll. Måste kolla upp henne innan jag fortsätter att rida.
Det är väl evighetskö till veterinären, får ringa på måndag.

Apropå löshoppning så var China iväg till ridhuset och löshoppade idag. De åkte två gossar (1½ år) tillsammans i släpet till ridhuset i Munkedal.  Lastning och resa funkade jättebra.Där får de gå tillsammans och leka över bommarna. Ingen av dem var särskilt modig, ville titta lite innan de hoppade. Men det gör inget för det var första gången och han skall inte bli hopphäst, bara nyttigt att komma ut så här och han lär sig väl. Men han rörde sig bra vilket jag tycker är viktigast!!!
Det blir löshoppning på måndag igen.
Han har inte vuxit mycket det sista och tillhör nu de minsta i flocken, men han är på väg in i en växtperiod nu.

Jag ser nästan aldrig på TV. Hur skulle tiden räcka till det med?
Men jag tycker att det är kul att följa någon serie som går sent på kvällen. Iallafall på vintern.
Följde Prison Break då det begav sig och den var ju riktigt ruskig.
Nu får det bli Stjärnor på Slottet. Reprisen går på Torsd vid 24. Det passar mig.
Såg första avsnittet igår, och jag gillar när Jonas Gardell vågar fråga varför familjen Wahlgren offentliggör sina barn vid så unga år.
Skall bli kul att se fortsättningen

Idag var vi på Lisebergsteatern och såg Pippi Långstrump - Mamma, jag o Barnen - Kul

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela