Aprilshasthund

Rygga & Galoppombyten

Publicerad 2008-12-04 12:07:55 i Allmänt

Ryggning och galoppombyten var målet med vintern
Inget av det är befäst så tanken var att träna detta mycket i vinter.
Bytena har halkat lite efter, måste ta tag i dem när träningsvärken har lagt sig.
Ryggningarna däremot är plötsligt jättefina. Alltså ,jag har stört mig på att hon är 9 år och inte kan rygga.
De flesta jag har tränat för verkar ha tyckt att det finns viktigare saker att träna på, så jag har tagit tag i dettt själv i vinter.
Från början var det segt och högt huvud med kroppen som en ostbåge. Men nu sitter de. Med nästan ingen hjälp alls och Barbie mjuk o fin i form. Man skall inte ge sig!!
Det är en av tjusningarna med hästar - är man bara tillräckligt envis så ger de sig - alltid.

Idag har det flyttat in en främmande hund på vår tomt!!! Plötsligt blir det ett fasligt skällande på våra hundar och precis utanför alltandörren står en stor vargliknande hund ( jag är dålig på raser - ni vet, gillar bara fågelhundar och halvblod - allt annat är kackel!) . Nu har vi staket runt tomten så jag vet inte hur den kommit in och definitivt inte hur den skall komma ut. Jag är ju dessutom en fegpropp med främmande hundar så jag vågar inte gå ut och släppa ut den.
Hoppas den hittar ut vattenvägen.

Det har kommit lite snö. Stort tack till Katta som fixade vinterdäck på min bil när vi var på semester!!

Håll tummarna för mig i morgon!!!

Var snälla o goa mot varandra

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela