Aprilshasthund

Nytt år med Nya möjligheter

Publicerad 2019-01-04 00:05:28 i

Tänk att min fina Barbie har blivit hela 20 år !!! Och att hon har levt hela sitt liv ihop med mig.
Ja jag har nästan levt med henne i 21 år faktiskt, från panering och val av hingst och sen under hela dräktigheten...❤️
Nu är hon pigg och stark och i sitt livs form:-)) Jag rider och tränar henne mer än någonsin.
Om det inte hade varit för koliken som drabbade henne igår! När jag kom till stallet efter jobbet så var hon olustig och ville inte äta sitt hö.Promenerade lite med henne men insåg snabbt att det fanns inget att vänta på utan ringde ut veterinären. Mycket riktigt så var hon förstoppad. Dagen innan så red vi i ridhuset och det kändes som bästa ridpasset ever... Inga förvarningar alls om att hon skulle må dåligt.
Hon fick kramplösande, smärtlindring och slangades med vatten och parrafinolja. Promenerade 5 min varje timma. Efter midnatt så var hon piggare och idag har vi varit ute en lite längre promenad. Hon verkar må mycket bättre nu, är arg och sparkar i väggarna, försöker sno Bellas mat och är hungrig igen. Har vi tur så är det över nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela