Aprilshasthund

Barbie är halt

Publicerad 2019-02-06 22:51:10 i

Barbie har haft lite otur det sista... Först hade hon kolik som veterinären lyckades häva snabbt och bra, som tur är....
Sen fick hon ett spiktramp under en skrittur i skogen. Mot slutet av turen blir hon plötsligt halt och det syns ett sår i sulan i hoven och hon får ledas hem. Såret tvättas och läggs om och hon får en extrasko att ha på sig dygnet runt.
Skon var superbra, skyddade mot fukt och smuts. Men det ville inte ge sig så Bästa hovslagarFia fick komma ut och kolla hoven. Då hade det blivit en hovböld av det hela. Ingen värme i hoven eller feber tack och lov. Hon får öppna lite i sulan och på med en skyddande sula och värsta bandaget igen. Tur att jag köpte 2 nr för stor sko så allt får plats !! Igår satt jag upp för att kunna känna hur hon rör sig och hon var ren i skritten men när jag travade på asfalten var hon lite halt. Sååå nu får hon 10 dagars vila till och sen hoppas jag innerligt att det är över...
Uppe på detta så är hon en dag blodig i svansen....hjälp vad har nu hänt? Efter ordentlig genomgång hittar jag lite sårskorpor i svansen och det har kliat. Hon har kliat svansen mot krubban så det har börjat blöda. Så då behandlas även svansen nu då, tvätta med grönsåpa varje dag och på med massor av Helosan . Pust, nu får det räcka:-) Stackars Lilla Fina Silverpärlan❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela