Aprilshasthund

Tack Barbie

Publicerad 2019-03-05 17:23:00 i

Det gick inte att rädda min Silverpärla, min Finaste underbaraste Vän.
Min följeslagare sen 20 år tillbaka. 
I fredags fick hon somna in🧡
Hon fick en mycket ovanlig hudsjukdom som i hennes fall var obotlig. Hon fick feber som gick upp och ner hon hade utslag över hela kroppen som gjorde att hon tappade pälsen och det blev sår som vätskades. Men denna sjukdom satte sig även på benen och hon hade väldigt svårt för att gå, hennes ben var så svullna och vätskefyllda. Det var så synd om henne hon hade så ont.
Sjukdomen angrep henne väldigt aggresivt och när vi fått alla svar på bakteriodling och biopsi så fanns det inget att göra mer.
Det känns förfärligt ledsmat och tungt. Saknaden är så stor! Min älskade häst
Jag hade så gärna betäckt henne igen och haft en liten Springbankbebis efter henne, jag hade så gärna levt med henne i 20 år till,men så blev det såklart inte.
Nu får jag vara tacksam för alla 20 år som vi har haft ihop, det är unikt. Vi blev som ett gammalt gift par. Jag är tacksam för allt vi har upplevt ihop både med ridning och avel.
Det finns två avkommor efter dig, Barcelona som även har fött ett barbarn, Ballerina och är dräktig i år igen ( Bodestigs ) .Samt Bora-Bora som jag har kvar själv, min älskade Bella som påminner mig om dig varje dag.
Barbados Barbie Silverpärlan Babushka, min Fina fina Vän - Tack❤️

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-03-05 20:07:18

Så fint skrivet Maja 😢❤️

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-03-05 20:40:08

Skulle inte vara anonymt, bara jag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-03-08 21:54:47

Tack snälla 💕

Postat av: Pia

Publicerad 2019-03-26 13:44:00

Efter ett datorbyte tappade jag bort ditt Bloggnamn :( och nu efter lite letande kommer jag äntligen hit och får läsa dessa sorgliga nyheter. Så himla ledsamt..
Hoppas att Hedda har kryat på sig.
Kram från Pia.

Svar: Tack goa Pia - Hedda är på G igen:-)
Maria Sannevi

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela