Aprilshasthund

Ramlat av

Publicerad 2019-04-25 13:39:45 i

Idag flög jag av Bella, och då menar jag verkligen flög av!
Vi red i paddocken och galopperade, jag hann tänka -åhh vilken härlig galopp, då bröt Bella av och jag manade på henne som jag hade gjort om det var Barbie jag red. Glömde lite bort att hon är en unghäst.
Bella bockade, glömde igen bort att jag red unghäst och var helt oförberedd på att det kunde hända:-) Hon sänkte huvudet och bockade igen och jag flög !! Helt chanslös.
Men hon kändes väldigt mjuk och smidig, haha.
Snabbt upp i sadeln igen och fortsatte att rida och kunde galoppera lite i båda varven.
Jag som hade satt på blingtränset och nya ridbyxor och hade tänkt mig lite finridning... hihi nästa gång:-)
Här är vi på uteritt första gången utan att någon leder Bella🥰
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela