Aprilshasthund

Till Slöinge

Publicerad 2019-02-21 09:16:17 i

Nu blev det inte så bra som jag hade hoppats med Barbie... Trots ny omgång med kortison och penicillin så fick hon ännu mer utslag igen. Hon hade även svårt för att gå. Distriktsveterinären i Kungbacka hade aldrig varit med om ett liknande fall och visste inte riktigt vad de skulle göra mer och jag valde att åka till Slöinge med henne.
Eftersom hon har haft lite feber så var det ju ett måste att de hade plats i isoleringsstallet och där hade vi tur för det fanns plats, en häst hade precis åkt därifrån.
De var så noggranna och duktiga när vi kom dit, de har det såklart kämpigt nu med alla virus och, influensa och kvarka som härjar. De klädde noga in sig i rymdvarelseliknande kläder innan de började undersöka Barbie.
De började med att ta ännu fler blodprover och ett prov i buken. Nu lämnade jag så att de fick arbeta ostört med Barbie.
På kvällen igår så ringde veterinären - de nya proverna visade trots allt på att hon har en infektion i kroppen. De har tagit prov på krustorna som visade sig innehålla bakterier. Så de tror nu på en bakteriell infektion i huden. De fick ge henne lugnande så att de kunde tvätta alla svullnder med bakteriellt schampo. Hon hade sååå ont mellan bak och framben där hon hade typ miljarder svullnader, de hade aldrig kunnat komma åt annars. Trots att det gjorde så ont verkade hon ändå tycka att det var skönt.
Nu väntar jag på att de skall höra av sig igen så jag får höra hur det har gått...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela