Aprilshasthund

Ridit igen

Publicerad 2018-05-24 07:57:43 i

Nu har Barbie avslutat sin medicinkur och hon verkar att fortsatt må bra:-))
Nu är det bara att se till att hon mår bra även framöver. Igår satt jag upp i sadeln och red ut en sväng och hon kändes helt ren och superfräsch! Sen är det ju det där med gräset då..... Känns sådär mitt i betessäsongen att behäva ta det försiktigt med gräs, som hon har längtat så efter hela vintern. Men vi får köra en inkörsperiod igen, vill inte riskera något. Betar hennne för hand och ökar tiden med 5 minuter per dag. Man får verkligen vara rädd om de gamla damerna...
Även Bella passade typiskt nog på att skada sig under samma period. Hon är svullen i en kota och det ville inte gå ner. Jag satte på ett galoppbandage över natten och efter det var det lite bättre, men fortfarande lite svullet på en punkt. Det går rätt hett till i hagen ibland så det har nog skett där.
Igår fick jag istället nöjet att rida en av de andra hästarna i stallet. Jag har ridit honom en gång tidigare för kanske ett halvår sedan. Och det var jätteskoj, har hänt massor med honom sen dess. Och jag kände lite i ljumskarna att jag inte ridit på en vecka. Så fort går det...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela