Aprilshasthund

Sår i hagen

Publicerad 2018-07-09 23:19:08 i

Som sagt, det där med sommarbete och flera hästar i samma hage är inte min grej alls.
Barbie har ju redan fått en skada men i lördags tänkte jag att jag sitter upp och skrittar för att känna om hon känns ren eller inte. Det är fortfarande lite svullet.
Men!!!! I hagen när jag försöker fånga henne så blir hon sparkad, rätt framför ögonen på mig. Trodde inte att det var så allvarligt verkade inte vara någon hård smäll. Men det sprack och började blöda.
Jag la iallafall på sadeln med det fina sommarschabraket och skrittade hem henne.
 
Barbie fick stå inne på natten så jag kunde se hur det såg ut på morgonen. Lite svullet men inte mer blod.Hon fick gå ut i hagen igen och fortsätta sin vila men sen har det såklart svullnat upp mer och benet är rätt tjockt från knät och ner. Som tur är så är det inget stort söligt sår som insekter kan gotta sig i i denna värmen.
Har jag tur så går svullnaden ner på en vecka och vi kan börja rida igen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela