Aprilshasthund

Vård av de äldre

Publicerad 2015-01-15 13:09:00 i

Som bekant fyller hästarna år på nyår och Barbie har nu kommit upp till den aktningsvärda åldern av 16 år!!! Och äldre hästar skall väl ha lite extra vård och omsorg. Barbie får glukosamin för lederna. Om det är bra eller inte vet jag ej men det gör inget sämre iallafall. Numer så leder jag henne till och från ridhuset istället för att rida, det skonar ju ryggen lite och hon får värma upp på mjukaste sätt. Att värma upp innan och efteråt lägga ner tror jag är viktigt.Hon får nog någon mer vilodag i veckan, antingen hel vila eller bara lösgalopp i ridhuset. Jag använder Back on track och hon har sådana skydd på bakbenen när jag rider. Nästa vecka skall hon få massage. Och en sak som jag nästan har slutat med det är att rykta !! Skärpning på mig! det är nog gott för alla hästar att få lite rykt så det får det bli mer av. Det är säkert fler saker som vi gör men som jag inte kommer på nu. Från det ena till det andra, så här ser vårat staket ut efter Egon😥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela