Aprilshasthund

Bästa julklappen

Publicerad 2011-01-04 21:49:13 i Allmänt


Vi har fått den bästa julklappen idag.
Svaret på Roovers " bula " som opererades bort på halsen,
och det var ingenting farligt!!!!!!!!!!!!!
Så jädrans härligt, får erkänna att jag varit orolig,
men nu har den stenen släppt.

Hundarna är trimmade och badade inför kommande utställning,
tyvärr inte tränade men det får lösa sig ändå.
Nej nu luras jag, Roover är inte trimmad!! När skall det bli då??


Hästarna har ju fyllt år på nyårsafton, och jag var faktiskt tvungen att titta i stamtavlan
för att se hur gamla vissa var.

Vi börjar med äldstingen - Zamba hon är faktiskt 20 år i år!!!!
               
                     

Jag har aldrig haft en så gammal häst förut och det känns lite speciellt.
Hon är ju dessutom fortfarande pigg och stark och väntar föl till sommaren

Sen tar vi bebisarna, Sol & Häxa, de är inte föl och bebisar längre,
utan är nu två fina ettårs-ston. Till våren kan man börja att tömköra
och löshoppa dem, så då är deras karriär igång...

China är inte längre bara en tre-åring utan 4 år nu, och kan faktiskt
tävla i år!!!
Planen är att han skall gå Championatet eller kvaliteten, vi får se...

Så är det Barbie kvar då, och hon är nu 12 år!!
I sin bästa ålder brukar man säga.
Nu är hon avvand från sitt föl för ett tag sedan och nu helt igång igen.
Ja henne är det bara att tuta på som vanligt med, inga större förändringar,
förutom att det kommer att dröja lääänge innan det blir föl igen.
Nu skall hon ridas...

                    Stort Grattis till alla min juveler!!

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2011-01-05 01:09:16

Vi ses i Göteborg :-)

Ska du ändå ha med dig 2 hundar? Jag försöker luska reda på vilka hundar som är anmälda. Jag fattas en båda dagarna som jag inte har en aning om.

Kram på dig

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2011-01-05 10:07:33

Hej och God Fortsättning

Skönt och höra ang Roovers kula, att det inte var något farligt.

Vi ses imorgon, pigga och glada inför årets första utställning!

Kram!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-01-05 23:23:48

Hej Tanja

Ja jag har med mig två hundar. Har inte koll på alla som är anmälda, men sen är ju Bosse med, och dina 2, ngr Vidjoels?, troligtvis en till av mina valpar.



Susanne,dags att gå och lägga sig nu då om man skall vara pigg imorgon, men har lite till att packa först.

Ja det var verkligen skönt med Roovers kula!!!



Skall bli kul att träffa er alla imorgon

Kram!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela