Aprilshasthund

Race hundbiten

Publicerad 2008-12-26 00:29:56 i Allmänt

Tog en tur i skogen med hundarna på Julaftons förmiddag.
Väl hemma vid vår parkering dyker samma vargliknande hund som jag talat om tidigare upp.
Hon är lös och utan ägare.
Det blir fight mellan henne och Race. Race är snart 11 år, kaxig men helt försvarslös.
Min enda tanke är att  - nu tar hon ihjäl henne...
Jag lyckas få upp något slags illvrål som måste ha hörts hela vägen in till stan, och hunden blev helt paff och backar och ger sig av!!!   Tack och lov..
Jag har ju sett hunden lös förut men har ingen aning om var den bor eller vem som äger den. Har bara sett den lös och ensam. Men den går efteråt ner på grannens tomt,
Går hem och kollar över Race och ropar ut Håkan som går ut efter hunden.
Race har blod på ett par ställen ovanför ögat, men som tur är ytligt och inget allvarligt.
Håkan kommer hem med vår nya granne och det visar sig att de brukar passa hunden och hon brukar ligga lös på deras veranda. Hon är givetvis väldigt ångerfull och ber tusen gånger om ursäkt.

Det har blivit många nya hundar i vårat område och flera dyker upp ensamma utan ägare.
Känns olustigt när de ej är kopplade.

Annars blev julafton jättebra med trevliga gäster, god mat och fina julklappar.
Det blev ingen hundvalp till mig men väl ett par nya jaktgummistövlar som jag hade önskat mig.
Roligast var att se Moa denna julen som förstod det här med tomte och julklappar och blev överlycklig över alla paket.
William ropade glatt hejdå och bye-bye till tomten, men när han upptäckt att Moa fick både docksäng och docka men inte han så frågade han - Mamma var är tomten då? Som att han skulle klaga till tomten.. Fniss

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela