Aprilshasthund

Barbie & Jag

Publicerad 2012-12-19 22:46:51 i

Man märker att det är stor skillnad på att hålla igång en häst jämfört med två. China rids inte alla nu så jag lägger all fokus på Barbie. Hon rids i stort sett varje dag. En gång i veckan rider jag lektion för Karolina och det går stadigt framåt och det är verkligen jättekul:-). Jag börjar faktiskt att bli riktigt tävlingssugen!!! Hoppas att vi kan komma ut till våren. Vi tränar mycket på att kunna sitta ner i traven och att kunna rida henne ordentligt i galoppen. Två så enkla basvaror som ändå är så svåra!
Är lite sugen på att vara med på GFRK:s seriedressyr, för att verkligen komma igång. Någon annan som har tänkt sig att åka på den? Vore kul att åka ihop. Sen hoppas jag att vi får till en programridning hos oss i februari och sen, ja då är man väl igång då?
Ja vi får se hur det blir
Det är Du & Jag nu Barbie
Här är Barbie efter ett pass i ridhuset
och i boxen med sytt nya hallonröda täcke som hon har fått i julklapp

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-12-20 07:12:48

Maja - jag & Rut är anmälda till seriedressyren :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-12-20 07:36:44

Och jag kan komma med som groom ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-20 11:54:56

Hmm, verkar som att det inte finns någon återvändo här. Vad kul!!

Postat av: Karolina

Publicerad 2012-12-20 13:18:15

Klart du ska vara med! Vi ska göra en bra plan och jag följer med och hejjar. Karolina

Postat av: Maja

Publicerad 2012-12-20 15:05:16

Men Tjohoo, vad kul
Nu anmäler jag mig, det blir till LB-serien:-))

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-12-20 15:43:01

Kul Maja!! Jag har anmält till LC första omgången, men därefter vet jag inte riktigt. Stannar nog i LC-serien serien ut.

Postat av: Maja

Publicerad 2012-12-20 16:02:45

Men Jessica!!!!
Nu tog jag mig nog vatten över huvudet, jag anmälde mig till LB-serien!!!
Så fint som Rut gick sist trodde jag att du anmälde till LA:n ???
Jag kommer bara att kunna rida omgång 1 och 3. Kommer att bli så kul att ses på tävlingsbanan, tror att det var 7 år sedan jag var ute sist. Snacka om ringrostig!

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-12-20 16:52:08

Åh vad roligt!!! Berätta datum så att jag kan boka in så att inget annat råkar hamna emellan - Här skall hejas! (På både dig och Jessica såklart!!!!)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-20 18:10:39

Såklart!!
Skall bli jätteroligt!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-12-21 20:10:19

Maja - jag kan ju inte sitta ner än - fter 3 år med unghäst och konvalescenser... Så hon ser bara så fin ut när jag rider lätt :-) Men tack, det var fina ord!! I vilket fall som helst skall det bli så himla kul att ses ute, jag saknar er ju massor! Och att få vara med om "åter-debuten", kul!!
Johanna, första omgången är 20:e januari.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-23 14:03:11

Sitta ner!! Vem kan det på en speedad raket???

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela