Aprilshasthund

Inte Cushings syndrom

Publicerad 2018-06-07 22:22:27 i

Barbie har haft fångsymtom vid ett tillfälle och hon har under vintern haft ovanligt mycket päls. Som hon fällde väldigt sent. Och det var så mycket så att jag kunde dra av päls på tex skenorna. Den var även lätt lockig.
Hon är dessutom 19 år. Allt symtom på Cushings syndrom. Då har man päls så lång så man nästan kan fläta den! Men jag ville kolla, symtomen stämde och man kan medicinera den. Tog ett blodprov i förra veckan och svaret kom idag. Det ser helt normalt ut sa veterinären när hon ringde:-)) Alltså, ingen Cushing för Barbie.. Sååå skönt.
Nu vet jag det och behöver inte oroa mig för det.De där gamla hästarna får man vårda lite extra. Jag tänker tex fodra henne med så lite kraftfoder som möjligt framöver och då utan socker och stärkelse för att minska risken för fång.Sen går hon på bete nu och det har hittills gått bra, men hon har stått inne på dagarna för att det inte skall bli för mycket av det goda gräset. Men men bra besked idag iallafall:-) Barbie, still going strong...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela