Aprilshasthund

Elefantben

Publicerad 2017-10-27 15:29:00 i

 
Barbie har varit jättesvullen i ett bakben ett par dagar. 
Ända från kotan och upp till hasen. 
Nuförtiden, när vi är så gamla både hon och jag så får jag lite panik när det händer något. 
Ger upp direkt och tror att det är kört!
Men det var det inte. Ont krut förgås inte så lätt👍
När Barbie födde China hände något, hon har sedan dess en svullnad framför juvret på vänster sida. Större eller mindre, det varierar. 
Det går därifrån och bak mellan bakbenen och strålar ut som en ådra ut på låret. 
Det är lymfkörtlarna i ljumsken som är påverkade och det kan liksom stoppa flödet, även ner i vänsterbenet. 
Nu hade hon även några mindre muggkrustor, och detta gjorde att benet blev jämntjockt. 
Benet rakades för att utesluta sticksår. 
Det tvättades noga och har bandagerats med paraffinolja och , nu tappade jag namnet, det bruna som man tvättar sår med😱
Sen fick hon en spruta med smärtlindring och antiinflammatoriskt.  Och hon skall få butta i en vecka till.
Fick oxå mängder med intstruktuoner om hur mugg skall skötas, det finns ju massor av teorier om det. 
Ta bort krustor - ta inte bort krustor tex
Ja, ta bort, men bara om du kan hålla rent,
annars blir det ett öppet sår för bakterier att ta sig in i.
Rörelse var bästa medicinen, skritta gärna både en och två timmar. 
Linda benet hjälper inte om det är svullet , men däremot om man har ridit det smalt så kan man linda för att det inte skall svullna upp igen osv osv
Sååå, nu kör vi ett tag till SilverPärlan & Jag❤️
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-27 22:05:59

Är så gammal nu att jag tappar ord, men jag menade jodopax😉

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela