Aprilshasthund

My Dog 2017

Publicerad 2017-01-10 08:39:00 i

Hedda har gjort sin officiella debut I utställningsringen!
Vi var på My Dog här i Göteborg i söndags. Jag brukar alltid försöka vara med här med någon hund, oavsett domare.  Det var nog 2-3 månader sedan jag anmälde Hedda. Då var hon väldigt tunn men jag tänkte att jag kanske hinner tjocka på henne tills dess. Det har ju hela tiden varit svårt att få upp henne i hull...... Sagt o gjort. 
Det var länge sedan jag ställde så jag var bra nervös. Så nervös att jag bad om hjälp att ställa henne. Då visste jag iallafall att ett dåligt resultat inte berodde på mig😜 Jag får skämmas lite för jag hade inte ens tränat på att ställa henne😱  Men, in i ringen, smal som en sticka, och det blev ett good. Inget att säga om det, hon är för tunn. 
Men hon fick ändå väldigt fin kritik.  Vackert huvud och bra storlek. Sen har hon väldigt bra vinklar och färger. Så får jag bara henne att lägga på sig så blir det bra. Efteråt passade jag på att träna henne lite, sprang i ringen och ställde upp henne framför ringsekreteraren som satt kvar. Det blev bättre o bättre. Sen var det riktigt bra miljöträning att vara i denna stora hall med alla hundar och speciella miljön. Så, riktigt bra träning för Hedda iallafall. Sen fick jag träffa lite setterfolk och det är alltid roligt!  Stort Grattis till Eva som blev BIR och BIM båda dagarna med sina gordons. Stort tack till Thomas som ställde upp och visade Hedda😊
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela