Aprilshasthund

Körkortet

Publicerad 2016-02-15 11:29:17 i

yes!!!!!.....Jag har tagit körkort med tillägget B96, vilket jag behövde gör att kunna dra släp med häst med min bil.   Och jag är så himla glad och riktigt stolt över att jag klarade det. Alltså på riktigt, 52 år och skall gå i skola och lära sig nya saker😜Stolt och nöjd💪 . Jag var främst rädd för teoridelen men det visade sig sen att det var körningen som var svårast. Jisses jag har kört bil i över trettio år och släp nästan lika länge. Jag har lagt mig till med en massa olater och för mig självklarheter som jag behövde fila bort inför uppkörningen. ....jag bokade en körlektion på bilskolan , jag visste ingenting om säkerhetskontroll och hur det skulle gå till. Det krävdes två uppkörningar för att ro det i hamn. På den första körde jag tex 5 km för fort ngn gång och jag fattade inte riktigt att det var förbjudet 😂 Dumskalle:-). Men andra gången hade jag mer koll på vad som krävdes som tur var. Jag fick kolla släpets last, kolla så inte släpet kunde lossa och kolla bromsar o lampor och däcken på släpet. Jag testades vid 30-väg, järnvägsövergång, fick backa, köra fort o sakta osv. Till sist fick jag parkera vid Trafikverket igen och gissa om jag blev glad när han sa att jag klarat det. Undrar om jag inte skall ta med mig Barbie och ge mig ut på en fintur.....

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2016-02-16 14:27:53

Grattis Grattis! Inte dåligt :)
Pia

Postat av: Maja

Publicerad 2016-02-17 17:06:34

Tack🎉

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela