Aprilshasthund

Träning i vår

Publicerad 2015-02-06 23:10:55 i

En veckas semester på annan ort ger mig alltid massor av energi till träning av hundarna. Det fullkomligt sprudlar och jag får massor av nya idéer. Och det passar ju bra nu, jag kommer att ha huset fullt av hundar framöver. I slutet av feb har Västsvenska sin årliga utställning i Sätila och jag har flera hundar som skall dit och som behöver miljötränas. Sen har de årsmöte i början av Mars och då har de även KM i apport. Där tänker vi oxå vara med. Både Rush o Rally älskar att apportera. Rush blev ju apportmästare hos Gordonsetterklubben förra året, och det hade varit kul om hon kunde lyckas här i år. Rally är gammal o sliten så hon får nog stanna hemma, tror jag. Sen får nog någon av pojkarna följa med och miljötränas. Förutom det så kommer jag att starta upp lite träning hemmavid igen för den som är intresserad av att vara med. Jag kommer själv att ha unghund i träning och känner mig jättemotiverad . Det kommer att bli mycket apportering👍Och med så många hundar i huset blir det såklart massor av promenader på olika ställen, tex Slottskogen och Härskogen. Så du som vill vara med, bara hojta till😉. Vi vill gärna ha sällskap... Och så blir det någon start på vårprov, vilket är helt nytt för oss ! Roligt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela