Aprilshasthund

Sååå svårt

Publicerad 2014-10-06 19:03:03 i

Alltså det här med hundträning och jakt är såååå himla svårt!!!! Idag har vi varit iväg och tränat, och det gick sådär. Jag har bestämt mig för att fokusera på det positiva så jag glömmer den där häftiga eftergången:-). Minns att hon för första gången SEKUNDERAR istället !! Yeahhh, så härligt, nu vet jag att det finns där. Skönt👍. Minns oxå att hon söker bra på stubben, reviderar bra, hittar fågel och står för fågel. Skall bara försöka glömma det där med eftergången:-). Nu blir det stenhård träning av stoppet resten av veckan. Sen önskar jag mig ett prov i helgen där hon är fortsatt lika het som idag, men ingen fågel i mina släpp tack. Då kan vi få avsluta med ett släpp i bräsket där jag vet att hon fixar fasanen galant:-). Önska kan man ju, önska kostar ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela