Aprilshasthund

My Dog 2014

Publicerad 2014-01-04 18:18:42 i

Det är så roligt att börja ett nytt år med en tvådagarsutställning och dessutom på hemmaplan:-) Nu blev det inte alls som jag hade tänkt mig då ett tjurigt ryggskott kvällen innan satte käppar i hjulen. Dag ett var det helt omöjligt att komma iväg, ryggen var för dålig och jag fick krypandes ta mig fram hemma. Sur och förbannad fick jag se mig slagen och inse att det var bara till att stanna hemma. Not my cup of tea!!!!! Dag två hade jag det så bra att jag och hundarna fick skjuts till utställning och slapp både att gå långt och att bära:-) Dessutom hade både Katarina Hansson och Jenny Ronnebro erbjudit sig att ställa våra hundar ! Vilka pärlor !!!! Först ut av våra var Roover
Jag tyckte att det gick jättebra. Jenny visade honom kanon och Roover var superfin
Sen var det Rush tur att ge sig ut i ringen
Katharina och Ellie
Sist ut var Rally i veteranklass
Domaren, Hans van den Berg, tyckte att syskonen var för små medans han gillade Rally skarpt. Var imponerad av hennes rörelser vid sina snart 10 år. Hon fick kommentarerna Very active on the move och Good moover for this age. Hon blev BIR - Veteran
BIR och BIM blev idag båda från mycket framgångsrika Sunny Prides Kennel Stort Tack till alla som såg till att denna dagen ens kunde bli av:-))

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2014-01-05 17:03:08

Välkommen i klubben med jagande Gordonsettrar inom rasstandarden 😃
Patrik

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-05 17:53:48

Tackar!
Det är väl det allra bästa, jagande gordonsettrar inom rasstandarden:-)
Svårt att uppfylla både jakt och utställning, men vi försöker....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela