Aprilshasthund

Sista dagen med gänget

Publicerad 2013-06-18 13:08:00 i

Idag har jag varit iväg med alla valparna till veterinären för besiktning, vaccinering och chipning. Jag brukar anlita Hans-Jörgen Nielsen i Lerum, en veterinär som jag har stort förtroende för och som jag har varit hos i måååånga år. Att få med sig 9 valpar i bilen och hålla koll på alla papper och så att rätt valp får rätt chipmärkning osv det är lite pyssligt. Valparna var duktigt kaxiga i början när vi gav oss iväg....
Men när vi väl kommit fram hade de redan somnat och ville inte lämna bilen
De skötte sig jättebra och allt gick som det skulle. Jag passade även på att väga allihop när de har så bra våg på kliniken. Vi fick ett eget rum så att de kunde springa fritt och rasta av sig lite, och innan vi skulle hem så sov allihop igen:-) Annars är det en del pappersarbete och förberedelse för flytten som gäller just nu. Det är mycket att hålla reda på, reg.bevis, vet.intyg, tips och råd med foderlista,köpeavtal, små presenter osv osv
Imorgon flyttar första valpen och jag vet att de har väntat och längtat. Äntligen:-)

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2013-06-18 14:28:06

Aha! Det måste vara Fröken Gul som är först ut då,för i morgon kommer i alla fall jag :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-18 16:13:55

Japp, du är välkommenPia:-))

Postat av: Annette

Publicerad 2013-06-18 19:31:33

Och på torsdag kommer vi och hämtar fröken röd...är såååå valpsjuk...;o)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-18 22:11:53

Det kommer bli så kul Annette:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela