Aprilshasthund

My Dog-2

Publicerad 2013-01-06 23:05:37 i

I morse när jag vaknade så var jag riktigt nervös!! Trots alla många utställningar som jag har varit på så kommer det ibland över en, och idag så att jag nästan mådde illa. Sen har jag ett annant tydligt nervöstecken och det är att jag känner att jag inte vill åka, ifrågasätter om jag verkligen tycker att det är kul med utställning. Men vid det här laget har jag lärt mig att det handlar om nervositet. Men det brukar snart gå över. Idag var det ju inte heller så mycket att bli nervös över, det var ju inte många Gordons med. Men det spelar ingen roll, så är det bara.
Här väntar Rush och Roover på att något skall hända
Hur som, först ut idag var Roover och Bosse i ÖKL.
Roover
Och idag var det Bosses tur, äntligen tror jag att Susanne tänker, för hennes Bosse är ju så himla fin:-)
Bosse blev Bästa hane och där knep de sitt första CACIB.  Susanne är så himla duktig och visar honom själv, trots sitt opererade ben, och det går så bra!!! Och inte nog med det, de blev även kvlificerade till Cruft´s. Jag är ju lika glad som Susanne, min första uppfödning som går till Cruft´s .-))))
Här hade jag inget foto på Bosse så det får bli ett på Roover istället ( Roover som blev BIM igår )
Så dags för tikarna och först ut är Siv-Marit Liens söta unghund Molly Malone from the Noble Friends,
de hade åkt ända från Lillehammer!!
Dags för Rush i jaktklass och hon fick Excellent ( fotot är från igår då hon blev BIR )
Ellies tur, och jag vet sen tidigare att domaren gillar henne. När vi kommer in i ringen säger han
- Congratulations direkt!! och ger mig Excellent och CK nästan utan att titta på henne.
Här blev det tyvärr inga bra kort
Så dags för Rally i Veteranklass
Hur gammal är hon frågar han. Nine years svarar jag. Nine and Nice svarar domaren:-) Excellent och CK, och BIR Veteran. I bästa tikklassen sätter han Rally före Ellie. Och det betyder att även Rally är kvalad till Cruft´s!!
Rally
Dags för BIR och BIM, Bosse och Rally  Bosse vinner och med all ära:-)
Rally blir BIM, och det är inte pga svansen utan kanske främst pga hennes rörelser:-)
Dags för BIG-final med Sansetters Rocker "Bosse"
Domaren tar ut oss först till att stanna kvar!!! Känns för jädra gött:-)
Det är en sån ära att få springa i stora ringen, tack Susanne för att jag fick visa honom
Vi placeras oss som nr 4 i Gruppen - Stolt och lycklig
Vi har även idag med en Uppfödargrupp i finalen
Det är så spännade , domaren tackar grupp efter grupp och vi står kvar!! När det är 5 grupper kvar så tackar han oss som sista grupp, Puh det var nära:-)
Stort Tack till dagens domare  Antonio Di Lorenzo
Tack till Tim för alla foton
Tack Susanne, Katta och Malin för att ni gör oss till ett så gott Team
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-01-07 05:02:12

Stort grattis!! Vilken fantastisk helg :-D Verkligen synd att ni inte blev placerade med gruppen!! De är ju jättejämna och fina alla fyra!! Du har all anlening att va stolt!!!
KRAM!

Postat av: Maja

Publicerad 2013-01-07 09:59:50

Tack Helena!
Ja det hade verkligen varit kul o få vara med där framme med gruppen. Det är ju inte så vanligt med Gordons där! Nästa gång blir det kavajer, då kanske vi når ett snäpp till??

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela