Aprilshasthund

Kvinnlig fåfänga!

Publicerad 2012-09-30 14:50:37 i

Man brukar prata om kvinnlig list men det finns även något som kallas kvinnlig fåfänga.
För några år sedan skulle jag i sällskap av en väninna prova ett par ridbyxor som jag tyckte var snygga.
Tog ett par i storlek 44 som jag brukar ha och kliver in i provrummet.
Hur går det frågar väninnan efter en stund. Jodå svarar jag medans jag förgäves försöker knäppa byxorna.
- Jag tar dem, säger jag. Väl medveten om att byxorna faktiskt är försmå och att jag inte kommer att kunna ha dem.
Men det kan jag inte riktigt med att erkänna.
Går till kassan och betalar 1000kr för ett par ridbyxor som jag aldrig kommer att kunna använda!!!!!!
Men hur är man funtad????
Nåja, de var ju iallafall av mitt favotitmärke Pikeur!!
Snacka om fåfänga!!!!
Hursom, efter 4 veckors slit med Viktväkrarna fick jag för mig att prova byxorna igen, häromdagen. Och nu satt de perfekt och var tillochmed sköna.
Så det där med kvinnlig fåfänga kanske inte är så dumt ändå?? För nu fick jag ju ett par nya brallor som belöning för mitt slit!!
Antar att det är många fler som gjort som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela