Aprilshasthund

CERT:-)

Publicerad 2012-05-07 21:13:10 i Allmänt

Efter att ha varit på resande fot ett tag var det dags för att åka på utställning det första vi gjorde när vi kom hem.
När man har varit hemifrån ett tag den här tiden på året så hinner det ju hända en hel del i naturen:-)
Tidig söndagmorgon packar jag bilen och åker till Lidköping.
Ser att björkarna har slagit ut, gräset börjar bli grönt och i hagarna ser jag flera ston med sina nyfödda små fölungar. Sverige - I love you!!

I Lidköping är det 4 gordons till start för domare Nils Molin.
Först ut är Evas Goango Black Finlander, hane, unghund, som får Excellen med CK.
Öppen hane- Margaretas Chass som får very good.
Så dags för Rush som får Excellent med CK och därmed även berättigad till Cert. Jag blir så himla glad, det är både Rush och mitt första Cert.Kan inte låta bli att krama domaren:-)
Sen är det en öppenklasss tik från Martinis. Nu är jag lite skruvad så här tappar jag kontrollen, tror att hon får Excellent men har faktiskt ingen aning. Minns inte ens om jag gick mot henne i bästa tikklass, men det borde jag ha gjort. Är så glad för mitt Cert så detta minns jag inte!!!
Så dags för BIR och BIM där Rush blir BIM.
Stort Grattis till Eva för BIR och även till en Grupp-3placering med sin unga hane på endast 13 månader!
Och Grattis till Susanne legneskog som blev Valp BIS-3 med sin fina irländska import ( alltså en röding )"Lyx"


Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2012-05-08 06:47:08

SÅÅÅÅ KUL!!!!! Stort grattis!!!!

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2012-05-08 21:52:32

Stort Grattis!

Tack för fina ord om min lilla Lyx.



Men skall vara en liten glädje dödare ang certet så är det inte det hon behöver för championatet. Det räckar alltså med att hon får ck i jaktklass. Tre stycken med minst en på special utställning. Alltså inom FA. Men visst det är ju bara våra jakthundar som får Certen iaf så väl värt!! Jag tycker det är synd att certen i sig har tappat sitt värde för våra championat.



Kram till dig och Rush

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-08 22:45:57

Konstigt det där med Ck i jaktklass, för får man Ck så får man ju Certet, eller? Synd som du säger att Certen inte längre har samma värde:-). Men nu har vi iallafall ett:-). Återigen bara ettan i jakten som saknas då! Kanske att vi kan få ett Ck i Skara, så har hon de som krävs....

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-05-09 09:21:46

Nä inte riktigt, är det så att det är t ex tre tikar i jaktkonkurrens och de blir blir placerade 1, 2, 3 men bara de två första som får ck, båda har då fått en av tre biljetter till kommande championat. Dessa två går vidare till bästa tik, nummer 1 blir 3e bästa tik och 2an från jaktklassen blir oplacerad. 3e bästa tik får certet och den oplacerade tiken från jaktklass med ck får r-certet.

Men det är ju roligt och ha dem iaf :)

Tycker absolut hon skall vara med i Skara.

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-09 09:39:07

Ja det där är en djungel. Man gör så gott man kan så får man se hur långt det räcker..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela